Метою вивчення навчальної дисципліни «Теорія і практика наукових досліджень» є формування здатності здобувачів вищої освіти комплексно поєднувати дослідницьку, проектну і виробничу діяльність для роботи в галузі наукоємних технологій , а також орієнтовану на стимуляцію розвитку різних сфер соціальної діяльності. Формування системних компетенцій в поєднанні з загальною фундаментальною науковою підготовкою зі спеціальності 101 Екологія, а також проведення наукових досліджень і виконання магістерської роботи.
Завдання вивчення дисципліни:
– оволодіння магістрами світоглядними ідеями та категоріями наукових досліджень;
– засвоєння знань та умінь у сфері розвитку знання і наукових досліджень, що забезпечують здатність аналізувати, оцінювати і порівнювати альтернативи, генерувати оригінальні ідеї у сфері екології;
– підвищення рівня методологічної культури дослідницької діяльності, творчого володіння методами пізнання і діяльності;
– оволодіння первинним досвідом проведення сучасних експериментів і надання науково обнгрунтованої інтерпретації отриманим результатам;
– підвищення культури дослідження міждисциплінарних, багатокритеріальних проблем, використання методів системного підходу для оптимізації нових рішень, генерування нестандартних, інноваційних рішень задач у фаховій галузі;
– сприяння формуванню у фахівців інноваційного мислення за допомогою фундаменталізації змісту науково-дослідної роботи і поглибленню міждисциплінарних знань, орієнтованих на вирішення проблемних ситуацій в науковій і проектувальній діяльності;
– розвиток спроможності інтегрувати знання, вирішувати складні завдання в умовах неповної інформації за допомогою методів теоретичного дослідження з урахуванням соціальної та етичної відповідальності за прийняті рішення;
– набуття здатності оцінювати вплив рішень, що приймаються, на природне оточення і соціум, брати професійну відповідальність за сталий розвиток суспільства;
– оволодіння умінням переводити одержувані знання в інноваційні технології, перетворюючи нові знання в конкретні пропозиції, вдаючись до творчості у гнучкому застосуванні знань, досвіду і методів;
– залучення магістрів до роботи з монографічною і періодичною науковою вітчизняною та іноземною літературою для знайомства і використання новітніх досягнень у галузі;
– підготовка магістрів до самостійного виконання наукової роботи, ознайомлення з формами звітності, методикою підготовки повідомлень, доповідей, тез, наукових статей, курсових та дипломних робіт;
– отримання первинного досвіду представлення результатів своєї науково-дослідницької роботи у вигляді звітів, рефератів, статей, наукових оглядів, використовуючи сучасні засоби презентації;
– формування уміння чітко і ясно, аргументовано доводити до аудиторії фахівців отриману наукову інформацію та свої висновки;
– набуття компетенції самоосвіти та саморегулювання, мотивації та потреби навчання протягом всього життя, отримання досвіду самостійного одержання знань і підвищення кваліфікації;
– набуття компетенцій систематизації та узагальнення отриманих результатів досліджень, формулювання нових висновків і положень, набуття досвіду їх прилюдного захисту і підготовки до публікації.
- Учитель: Вікторія Михайлівна Міхєєнко