Мета курсу: формування у здобувачів комплексного уявлення про генезис та еволюцію органічного світу, а також залежність еволюції від умов навколишнього середовища; вивчення етапності розвитку та закономірностей еволюції органічного світу в залежності від палеоекологічних умов геосфери; розгляд екологічних закономірностей в плані виникнення й розвитку кліматів і ландшафтів Землі; визначення впливу природних факторів на розвиток фізичного типу людини та матеріальної культури древніх суспільств, а також зворотного впливу давньої людини на природу; освоєння біологічних методів дослідження і контролю стану навколишнього середовища.

 Завдання вивчення дисципліни:

  • визначення особливостей формування геосфери в геологічному часі;
  • дослідження питань еволюції органічного світу та її залежності від зміни палеоекологічних умов;
  • визначення характеристик фізико-географічних умов минулого і особливостей викопних організмів та їх стану в залежності від палеоекологічних умов;
  • з’ясування індивідуальних і групових взаємин між організмами й типів древніх біоценозів;
  • вивчення меж ареалів існування й дослідження характеристик палеопопуляцій;
  • вивчення впливу природних факторів на розвиток фізичного типу людини, а також впливу давньої людини на природу;
  • засвоєння теоретичних основ біомоніторингу й біоіндикації;
  • практичне застосування біологічних методів дослідження поточного і минулого стану навколишнього середовища;
  • виявлення організмів, що становлять біоіндикаторну цінність;
  • використання методів фіто- і лихеноіндикації для оцінки стану атмосферного повітря;
  • застосування методу біотестування для виявлення впливу на живі системи речовин-ксенобіотиків;
  • використання рослин-індикаторів залягання ґрунтових порід, ґрунтових вод і корисних копалин;
  • виявлення біоіндикаторів форм рельєфу, геоморфологічних процесів;
  • біодіагностика ґрунтів, ґрунтових мікро- і макроелементів, у тому числі важких металів і радіонуклідів.