Метою викладання навчальної дисципліни:
розвиток здатності експертного оцінювання дизайн-ергономічних показників якості різних видів продукції та виробничого середовища. Для цього треба навчити студентів розглядати психологічні основи ергономіки і дизайну як міждисциплінарну галузь наукового знання, аналізувати психологічні особливості діяльності людини в системі «людина-техніка-середовище», використовувати знання щодо методів, критеріїв і процедур експертизи дизайнергономічної якості виробничого середовища та продукції.
Завданнями дисципліни є:
надання знань про сутність ергономіки, дизайну, ергономічних показників якості виробничого середовища та різних видів продукції у ході процесу виробництва.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні отримати
знання :
- базових понять та категорій ергономіки;
- об'єкту, предмету, мети та завдань дисципліни та зв'язку з іншими дисциплінами;
- психологічних основ діяльності людини-оператора;
- інженерно-психологічних вимог щодо засобів рефлексії інформації, органів керування, організації робочого місця оператора;
- категорій композиції і засобів гармонізації форм;
- психологічних основ кольорознавства;
- ергономічних і естетичних вимог щодо світлокольорової організації виробничого середовища
- естетичних і ергономічних особливостей візуальних характеристик комп’ютерних екранних композицій;
- методів, критеріїв, процедур оцінювання дизайн-ергономічної якості продукції.
уміння:
- досліджувати особливості пізнавальних процесів та праксеологічних (ефективних) станів людини;
- складати перелік вимог щодо дизайн-ергономічних показників якості продукції, робочих місць та робочого середовища згідно існуючим в Україні Держстандартам;
- здійснювати дизайн-ергономічну експертизу якості цілісним, диференційованим та комплексним методами.
- Викладач: Бабенко Валерій Михайлович
- Викладач: Беззубко Борис Ігорович
- Викладач: Токарева Лариса Миколаївна